fbpx

Reklama na Facebooku – Všetko čo potrebujete vedieť

Reklama na Facebooku je v tejto dobe jedna z najpoužívanejších a najefektívnejších foriem digitálneho marketingu či už pre začínajúce, ale aj veľké podniky. Čo treba o reklame na Facebooku vedieť? V tomto článku si preberieme základné veci čo sa týka princípu platformy Facebook Ads a odpovieme na otázky s ktorými sa najčastejšie stretávame.

Pre koho je reklama na Facebooku užitočná?

Prvú vec ktorú si zodpovieme je celkom jednoduchá – pre koho je vlastne tá reklama na Facebooku užitočná a významná? Dovolíme si tvrdiť že reklama na Facebooku je užitočná pre každý jeden podnik ktorý sa snaží nájsť nových zákazníkov. Či už sa bavíme o začínajúcom alebo zabehnutom podniku, eshope alebo lokálnom podniku, Facebook dokáže byť užitočný pre každého bez ohľadu na odvetvie, produkt alebo zameranie. Samozrejme štruktúra a nastavenie kampaní sa bude v každom prípade líšiť, no dôležité je že Facebook ponúka široké spektrum možností ako osloviť zákazníkov.

Koľko taká reklama na Facebooku stojí?

V tomto smere bývajú často ľudia mierne dezorientovaní a myslia si že reklama na Facebooku sa skladá z nejakej pevnej čiastky ktorú zaplatia. Chápeme to pretože často sa títo ľudia stretávali s inými formami klasického marketingu ako napríklad billboardy, kde platia pevnú čiastku bez ohľadu na to koľko ľudí tento billboard uvidí a koľko zákazníkov získajú. Reklama na Facebooku vás môže stáť od pár eur až po niekoľko tisíc – nie sú tu žiadne obmedzenia a pevné sumy. V skratke povedané, sami si zvolíte koľko chcete za reklamu zaplatiť.

Ako reklama na Facebooku funguje?

Platforma Facebook Ads funguje na základe platenia sumy za impresie, to znamená čím viac peňazí miniete, tým viac impresií vaša reklama získa.
Čo je to ale impresia? Impresia je jednoducho povedané zobrazenie reklamy vášmu potencionálnemu zákazníkovi. Facebook na základe vášho zvoleného publika, kvality reklám a rôznych ďalších faktorov vyhodnotí cenu za 1000 impresií a podľa tejto metriky sa bude odvíjať váš pomer cena/impresie. Aby to nebolo zložité, uvedieme príklad – Firma si stanoví denný budget 10€ na svoju kampaň, to znamená že každý deň kampaň minie približne 10€. Po spustení kampane si v metrikách pozrie koľko platí za 1000 impresií a zistí, že platí približne 5€ za 1000 impresií. To znamená že každý deň sa pri 10€ budgete reklama zobrazí približne 2000 krát.

Čo potrebujem na spustenie reklám?

Na začatie vášho dobrodružstva s Facebook reklamami budete potrebovať Business Manager účet.
Tento účet si jednoducho vytvoríte na stránke Facebooku, kde zadáte základné údaje o vás a vašej spoločnosti. Pomocou nástroju Business Manager si viete jednoducho manažovať všetko čo sa týka vašej spoločnosti na platformách Facebook a Instagram – od vašich stránok a reklamných účtov až po platby, prístupy zamestnancov a mnoho ďalších užitočných vecí. Ďalším krokom je vytvorenie reklamného účtu, facebookovej stránky (pokiaľ žiadnu nemáte) a pridanie platobnej metódy.
Pokiaľ potrebujete pomôcť s nastavením účtu Business Manager, neváhajte nás kontaktovať. Máte správne nastavený Business Manager? Super, vaša brána do sveta facebookových reklám je otvorená.

Čo je kampaň? Ako sa v nej orientovať? Ako funguje?

Ohľadne tejto témy by sa dala napísať celá kniha – je tu nespočetne veľa možností nastavenia kampaní, rôznych stratégií, formátov ktoré môžete používať, a tak ďalej. Ohľadom podrobnejšieho nastavovania chystáme pre vás ďalšie užitočné články. Aby sme veci na začiatok zbytočne nekomplikovali, vysvetlíme si základné veci a štruktúru kampane na Facebooku.
Kampaň na Facebooku sa skladá zo samotnej kampane, reklamných skupín a reklám. Kampaň obsahuje jednotlivé reklamné skupiny, a každá reklamná skupina jednotlivé reklamy. V nastaveniach kampane si volíme základné nastavenia ako napríklad budget. Reklamné skupiny môžeme chápať ako skupinu určitých nastavení kde si zvolíme komu sa budú reklamy zobrazovať. Posledné máme samotné reklamy, čo už sú reklamy vo vizuálnej podobe (video, banner, katalóg produktov) ktoré sa budú zobrazovať vašim potencionálnym zákazníkom.
Pre lepšie porozumenie si uvedieme príklad – Firma ktorá predáva herné klávesnice sa rozhodne spropagovať svoj výpredaj pomocou reklám na Facebooku. Vie, že ich cieľové publikum sú ľudia ktorí aktívne hrajú hry na počítači ale aj ľudia ktorí na počítači pracujú. Začne vytvárať kampaň a ako prvé si v nastaveniach kampane určí budget, napríklad 10€/deň. Ďalej ide vytvárať jednotlivé reklamné skupiny a rozhodne sa vytvoriť 2 reklamné skupiny. V jednej si zvolí publikum ktoré zahŕňa ľudí ktorí aktívne hrajú počítačové hry, a v druhej ľudí ktorí sa venujú práci na počítači. Ako posledné idú reklamy – pre každé svoje cieľové publikum má firma spravený iný reklamný banner, takže reklamný banner určený pre hráčov pôjde do reklamnej skupiny s hráčmi, a reklamný banner určený pre pracujúcich ľudí pôjde do reklamnej skupiny so zameraním na ľudí pracujúcich na počítači. A kampaň je hotová. Ak sa prípadne zaujímate o to, či môžete vytvoriť jednu reklamnú skupinu a dať tam X publík, áno je to možné, ale pokiaľ sú to publiká diametrálne odlišné neodporúčame to. Dôvod je ten, že keby sa vrátime k nášmu príkladu a spojíme publiká do jednej reklamnej skupiny vrátane reklám, je tu veľká šanca že reklama určená pre hráčov sa bude zobrazovať publiku ľudí pracujúcich na počítači a naopak. To by mohlo viesť ku zlým výsledkom.

Ako efektívna je reklama na Facebooku?

Veľmi efektívna a tiež nie moc efektívna. Na túto otázku sa nedá presne odpovedať pretože to závisí od množstva okolností.
Závisí či vám reklamu nastavuje skúsený špecialista alebo si ju nastavíte sami bez širších znalostí. Závisí to od vášho produktu, postavenia na trhu, celkovej marketingovej stratégie, webstránke a vlastne všetkým čo je spojené s cestou zákazníka od kliknutia na reklamu až po zakúpenie, dodanie a používanie vašich výrobkov. Závisí to tiež na tom ako dlho budete propagáciu pomocou Facebooku využívať – reklama nemusí byť prvé týždne až tak efektívna (to neznamená že nemôže), ale pokiaľ sa vám o reklamy stará skúsená agentúra tak dokáže na základe získaných dát reklamy optimalizovať pre zvýšenie efektívnosti. Keď to povieme trošku zrozumiteľnejšie, reklama nemusí byť hneď extrémne výnosná, ale časom sa vďaka správnym úpravám stane výnosnou a veľmi efektívnou.

Pokiaľ nechcete nič nechať na náhodu a efektívne získavať nových zákazníkov pomocou digitálneho marketingu, neváhajte nás kontaktovať!

Páčil sa ti článok? Podeľ sa oň!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Ďalšie články